10 April 2010

utolsó hétvége indulás előtt

Megírom, mit viszek. Elég sok blogot elolvastam, sok tanácsot végiggondoltam és a végén még mindig nem tudom, kell-e túrabot vagy nem, de nem viszek, mert a kezembe vettem a boltban és azonnal 60 évvel többnek éreztem magam, a fittség érzés pedig fontos tényező lesz. Majd török egy ágat, ha kell vagy veszek útközben.

Ja, én Dublinból indulok, a cuccaim egy részét itt vettem, de van, amit Magyarországon (kb 3 napja, Decathlon és Metro). Mivel nem vagyok egy őstúrázó, majdnem mindent vennem kellett.

Bakancs:
Merrell Siren, Vibram talpú, kicsit vízálló, de inkább szellőzős.
Mivel ez a legfontosabb, ezt már decemberben megvettük (Dublin, Capel Camping), hogy betörjem. Ha jól emlékszem, 90 juró volt és sokat jövök-megyek benne, eddig jó.
Vettem bele zselés talpbetétet, hogy kibírja az egy hónapot és még utána is lehessen használni.
Hálózsák:
múmia, azzal a szememet is be tudom takarni, 0.9 kiló, ami a legkönnyebb, amit találtam, viszont 30 euró volt, hülye voltam ennyiért megvenni, de mindegy, ha jó lesz, akkor megérte.
Hátizsák:
Decathlonos, 40 literes, van rajta esővédő és derékpánt, az a legfontosabb. Mellnél is összecsatolható és elég jól párnázott a vállpántja. Kényelmes. 12k HUF volt, ha jól emlékszem. 1.2 kiló.

Ruhák:
- 3 bugyesz, 3 pár túrazokni (Metroban vettem, párja 800-1000 HUF volt, nem emlékszem pontosan - ez Dublinban 8 juró. Coolmax a lényeg, az vezeti el az izzadságot + párnázott a sarka meg a talpa), egy bikini, mert ha Dublinban kibírom a 10 fokos tengert, akkor Finisterránál is kibírom és úszok egyet.
- 1 régi vászongatya, ami vagy 5 Efottot kibírt velem és csak kicsit szakadt.
- 1 rövidnadrág (ez is régi) és alá egy cicanadrág (Metro, 2000 HUF körül), de ez a nadrág csak térdig ér, lehet, hogy veszek egy bokáig érőt a Penneysben, ha lesz időm, az kb 3 Euro lesz.
- 1 hosszúujjú (Penneys 10 euro), ami azt ígéri, hogy megtartja a meleget
- 1 polárpulcsi (Dunnes 5 euro), szép rikító sárgászöld...
- 2 rövidujjú ing, mert barnulni megyek (mindkettő régi, az egyiket egy túraboltban vettem tavaly, jó könnyű, gyorsan száradós) és 1 ujjatlan trikó
- 1 széles sál: nyakra, fejre, vállra hátizsák alá stb
- 1 szoknya, amit a derekamra tudok tekerni
- 1 pár vietnámi / tangapapucs
- 1 esőköpeny, kicsi, könnyű
- 1 esőnadrág, az jól jön, ha olyan esős lesz az április mint gondolom.
- kalap

Más:
- 1 technikai törölköző (így hívják): szuperkicsi, nagyon könnyű ás gyorsan szárad. A 3 legfontosabb szempont, nem bánom a 15 eurót (Capel Camping).
- fogkefe, fogkrém
- tampon, tisztasági betét - hja, egy hónapos túra...
- bőrpuhító lábkrém, esti kényeztetésre
- sebtapasz, gézlap, leukoplast, fásli
- Flector tapasz: erről 2-3 blogban is olvastam. Gyulladáscsökkentő gyógyszer van a tapaszban, ami a bőrön kersztül szívódik fel. Jó lesz derékra, vállra, lábra is.
- nagyon pici kisolló a leukoplasthoz, flector tapaszhoz, cérnához
- körömcsipesz
- Endovenon, érfrissítésre, remélem, jó lesz
- szappan. Nem viszek sampont és mosószert, csak szappant, műanyag szappantartóval
- golyós dezodor
- naptej
- fényképező + pótelemek
- mobil + töltő
- műanyag tasak az útlevélnek és a credencialnak
- útlevél :)
- E111 biztosítási kártya
- An Oiga ír nemzetközi hostel klub kártya, hátha szembejön egy hostel, ahol majd olcsón megszállok vele
- füzet, toll
- övtáska
- kis konzervnyitó
- egy zacsi mandula, mert a Pireneusokban ha megéhezek, nem lesz bolt
- tű, cérna és Betadine a vízhólyagokra
- 2 szem panadol
- wc-papír (a közepe nélkül, úgy picire össze lehet nyomni) és 2 csomag zsepi
- 4 db ruhacsipesz

És amit még nem tudok:
? fejlámpa, ami nagyon hasznos lenne a hajnali indulásnál, nem is túl nehéz, viszont kellenek hozzá pótelemek, így együtt meg már azért súly. Lehet, hogy csak egy kicsi elemlámpát viszek.
? füldugó, kipróbálom, tudok-e benne aludni

És amit nem viszek:
- túrabot, lehet, hogy megbánom, de biztos meg lehet csinálni nélküle is. Ha nagyon kell, akkor majd biztos megoldódik
- edények és poharak, mert nincsenek nagy igényeim
- zsebkés, mert visszafelé nem akarok csomagot becsekkolni és elvennék. És meglepően nehéz is.
- rohamsisak, vegyvédelmi ruha, gázálarc - apukám tudja, miről beszélek :)

Ez rengetegnek tűnik (és tuti van, amit elfelejtettem leírni), de hát mit lehet kivenni? Ezt még egyszer átgondolom azért.

Nem tudom, hány kiló, de érdekes lenne lemérni. A súlyom 10%-át kéne vinnem, szóval 7 kiló a max, muhahaha!

No comments:

Post a Comment