17 April 2010

3. nap: Zubiri - Huarte

Ma is annyi csudalatos dolog tortent, hogy megint jo sokat irok, aztan gyozzetek vegigolvasni :)
Szal 5:30 kipattantam az agybol, aztan felkanalaztam magam a foldrol, mert a terdem nem gyogyult meg az ejszaka soran. 6kor azert elindultam es mentem a most nem annyira csillagos eg alatt es imadtam megint. Azt hiszem, ez a kedvencem a caminon: a hajnali seta :) Ma egy cica is megtalalt, ami annyira aranyosan nyervogott nekem, hogy majdnem megsimogattam, de nekem most veszettseg nagyon nem hianyzik, ugyhogy suru bocsanatkeresek kozepette otthagytam a nyavogo cicat.

Mentem Larrasoañaba, ami annyira nem a kovetkezo falu volt, hogy a 2. utamba eso falunak mar olyan magabiztossaggal mentem neki, hogy persze hogy az se Larrasoaña volt. Kozben a jel se volt sehol (a magabiztos meneteles kozben nem is neztem), de egy csavo utbairanyitott, mentem a muuton. Egy ido utan sehol se volt L, en meg izgultam, hogy valamit nem ertettem, amit a csavo mondott, hogy mondjuk balra be egy folduton ket fa kozott majd le kell mennem vagy ilyesmi. Mar anyazva vissza akartam menni, hogy megkeressem a nyilat, amit vagy 1 km-rel elobb elhagytam, amikor egy kenyeres bacsi megallt az etterem elott, ahol szobroztam, es o megnyugtatott, hogy fel km, a kanyar utan. Vigyorogva tovabbmentem (ez is milyen jo volt, mert az ut mellett kulonben senki nem all am meg, probaltam autost is megallitani, hogy megkerdezzem, hol a tokben van L, de nem allt meg), hogy megint jott a segitseg, amikor nagyon kellett.

Megerkeztem, reggeli elott elsirtam magam, olyan rossz volt egyedul, fajos labbal nem az Uton lenni. A kavezos neni jol megolelt es reggeli utan megvajakolta a (bal, a kontroll) labamat egy kis rozmaringolaj (a kertjebol) + olivaolaj keverekkel. Mondta is, hogy van a kezenek gyogyito ereje, de jobb lenne, ha ma nem mennek tovabb.

Persze mentem. A bal labam pedig egyaltalan nem fajt annyira ezutan, mint a jobb, amin a Flector van meg a terdgumi. Eddig boszorkanysag kontra orvostudomany 1-0.

Megint gyonyoru uton jottem vegig es volt alkalmam orulni annak, hogy az ut elejen fajdult meg a labam, mert a legszebb tajakon kell lassan jarnom. Annyi latnivalo van es annyi fu meg fa (pl megalltam egy folyoban megmosni a labam, utana elhevertem a fuves reten, hat alom), hogy nem is akarok gyorsabban menni.

Ugy dontottem, nem megyek Arrebe vagy Pamplonaba, mert Arre egy hegyen van, inkabb megyek egy alternativ Caminon Huartebe, ahol a szallaslistam szerint van municipal albergue (vagyis allami, ami olcsobb meg en szeretem a koleszhangulatot). Nagyon orultem, hogy nem kell hegyet maszni, mert megallni se nagyon birtam, olyan nehez volt ujra elindulni utana.

Arra gondoltam, hogy spanyolnak lenni kulonben nagyon jo lehet, Navarra meg kulonosen a legjobb helynek tunik: rengeteg biciklis (mar biciklis zarandokot is lattam es riszpekt nekik is, mert biciklivel sem konnyu erdei osvenyeken nyomulni), a folyoban pecaznak, a reten barbekjuznak, mondjuk ma lehet is, 20 fok volt, napsutes egesz nap. Ezert is nagyon halas vagyok, hogy nem kellett eddig esoben vergodnom, csak a hegyen, az jol meg is bosszulta magat, hogy nem tudtam elegszer megallni pihenni (szel, eso, kod, az ember csak menni akar).

Talalkoztam egy nagyon kedves osztrak fiuval, Alexanderrel, aki minden jot kivant es tobb pihenest javasolt. Meg utkozben egy barbekjus helyen 7 tini vihancolt es amikor meglattak, hogy ott vonszolom magam, odakialtottak, hogy kerek-e enni-inni. En szegyenlosen nem kertem, de az egyik odaszaladt es hozott frissen sult oldalast :D Hat nem mondom! Es iszonyu finom volt, kicsit bantam a szegyenlossegemet, tudtam volna meg enni :)

Huarte fele jovet helyiek ramcsodalkoztak, hogy hat ez nem is a Camino, itt nincs albergue. De voltak jelek az uton es a listamon is rajta van, ugyhogy gondoltam magamban, hogy tevedni teccik, itt en ma megszallok. Vegul utbaigazitottak, 6euros, ingyen internetes, majdnem tokures albergue vart egy gyonyoru faluban, a szallasado lany pedig nagyon segitokesz es kedves. A konyha oriasi, minden van, ugyhogy elugrottam az Aldiba es vettem tesztat meg tengeri herkentyuket - talaltam polipcsapot meg kagylot, mar nem tudom, mit dobtam be, de ebbol frutti di mare spagetti lesz :)

Feliz Cumpleaños - boldog szulinapot nekem, flant (spanyol edesseg, kicsit pudingszeru, csak kemenyebb) is vettem, mert az jo.

Na meg a dokineni (mert azt is inteztem ma) is ellatott: jegelni jo lenne, szigoruan egy nap pihenes, hiaba alkudoztam, hogy Pamplona csak 5 km, nem, fekudjek. Kaptam fajdalomcsillapito szurinnyot is a seggembe, most tenyleg jobb. Ja, a terdgumi sem kell. A Flector jo, aszondjak es tenyleg az van a leirasban, hogy nem szabad szoritokotni, ha fent van a tapasz. Upsz. Ja, es az E111 is jo, ha van, mert ki is volt irva az ajtora, hogy az kell.
Meg amugy rem buszke vagyok, hogy a ket csak spanyolul beszelo doktor nenivel mindent meg tudtam beszelni, ami fontos. Boldog szulinapot is kivantak :)

Na ti is kivanjatok holnap, most mar ciki lenne, ha nem. Meglatjuk, atugrok-e Pamplonaba (tenyleg 5 km az semmi), vagy itt maradok. A szallasado lany ajanlotta, hogy maradhatok es szep is a falu, szal meg lehet, hogy maradok.

6 comments:

  1. Helló drágám!
    Mi ma is meg holnap is boldogságos szülinapot kivánunk!!Izgulok a lábadért,nagyon,a vadkutyáktol annyira nem féltelek,mint attol,h nem tudsz menni.Ha nem jo egyedül,hivjál fel!!!!!
    Nehéz tészta ez.Csak ügyesen,kitartás,veled vagyunk,nekem is ugy fáj a lábam,pedig csak füvet nyirtam!!Van telepátia,ugyh küldd át ha nagyon fáj,majd elcipelem!!
    Puszi,puszi

    ReplyDelete
  2. Happy birthday and well done on making it this far! Hope the knee gets better soon (just keep seeing witches with their magical oils rather than doctors :))

    ReplyDelete
  3. BOLDOG SZÜLINAPOT MÉG EGYSZER ÉS MÉG SOKSZOR!!!!!MILLIÓ PUSSZANTÁS
    ANYU APU ÉS A TÖBBI RÉZ

    ReplyDelete
  4. Hát a tengeri herkentyűt nem irigylem, de a nyugis mélázásokat igen. Bár ma mi is kirándultunk, de azért nem hasonlítanám össze a kettőt! :) Persze a tópart mindent visz! :) Na kitartás, te szülinapos!!! Pusza

    ReplyDelete
  5. Boldog Szülinapot tegnapra! Már most nagyon jó olvasni, ne hagyd abba. :-) A gyaloglást meg az írást sem. Drukkolok a térded kalácsának, mézes káposzta rá dunsztban, ha engem kérdezel. Gondolom ez az első próbatétel, vagymi? :o)
    Nagypuszi
    Orsi

    ReplyDelete
  6. Boldog szülinapot így utólag! Előlegbe már úgyis kaptál... ;)

    A napsütésnek meg tessék örülni, itt végre elállt ez a nyamvadék eső. Megyek is sütizni, ma is elfelejtettem eddíg enni. :D
    Sajna tengeriherkentyűs tészta nincs, "csak" rántott sajt ;)

    L'Cousin

    ReplyDelete