02 May 2010

Tizenvalahanyadik nap, nem egeszen tudom, hol vagyunk es jo

Hat par napig nem volt net, de most megint van. Mansilla de las Mulasban vagyok, ha valaki koveti terkepen es ket gep van, ket csavo meg mogottunk ul es nagyon varja, hogy ideulhessen. Azt hiszem, nem a Camino alatt fogok kepeket feltoltogetni meg a megfogalmazasomat csiszolgatni meg ilyenek.
Na ma mar kozel jarunk Leonhoz, holnap odaerunk - mi, merthogy tegnap ota 6an vagyunk (tegnap meg 7en is voltunk, de egy lany rossz vizet ivott, ott maradt az elozo szallason kiheverni) es egyutt megyunk. Nagyon jo csapat: van egy ausztral srac, egy ir csavo, egy orult francia (minden hasznalhatot felvesz az ut szelerol, mar talalt torolkozot, ket fel par zoknit, cumit, csipeszt es mindig orul az ilyesminek), egy nemet srac, egy amerikai lany meg a magyar, akirol mindenki azt hiszi, hogy ir :)
Tegnap esett az eso, beultunk egy buszmegalloba es akkor pikniket csaptunk, hogy orom volt nezni. 2 uveg bort is lecsuszott :P Aztan a tegnapi szallas meg egeszen szuper volt, volt vacsi, gyonyoru naplemente, nagyon szep szallas es keves horkolo. Korabban utba ejtettunk egy ir kocsmat, mert Guiness-t azt mindenkinek kell innia, aztan ittunk (en mondjuk nem sorozok ugye) es mentunk tovabb nagy boldogan.
Ma volt egy szakasz, 19 km-en keresztul semmi nem volt, csak a nagy taj meg a hegyek messze mellettunk eszakra. Ahogy elnezem az egyedul utazokat, eleg megterhelo szakaszok ezek a hosszu egyenesek itt a mezetan (2 napja volt egy 17 km-es), de nekunk igy egyutt tok jo, ha jot beszelgetunk, jobban telnek a kilometerek.
Tegnap reggel meg egy olyan tortent, hogy gondolkodtam, hogy megirjam-e. Aztan arra jutottam, hogy ne csak a szirup keruljon a blogra, megirom a negativ esemenyeket is. Koran reggel indultam, legyalogoltam 6 km-t, beertem a kovetkezo faluba, ilyenkor rendszerint ott reggelizek, jo nagy sonkas-sajtos vagy tortillas (krumplis omlett) szendvicset, narancslet, kavet, aztan johet a delelott es a messzeseg. Megerkeztem egy alberguebe, ajto nyitva, utra kiirva hogy BAR, ajtora kiirva, hogy nyitva. Bementem, ott mas zarandokok mondtak, hogy a bar meg nincs nyitva, de melegithetek vizet a konyhaban es ihatok egy kavet, ha van nalam zacskos. Kaptam egy zacsko levest, melegitettem vizet es ettem a levest, marha ehes voltam. Kozben valaki becsukta a kaput, zorgettek, kinyitottam es nagyon kedves zarandokpar probalt bejutni a barba, veluk egy helyen aludtam elozo este es beszelgettunk kicsit. Massziroztak egymas labat meg enekelgettek, nagyon birtam oket (kep is van, majd egyszer felteszem). Szoval beengedtem oket. Jon egy csavo fujtatva, hogy en nyitottam-e ki a kaput, hogy van pofam, stb stb, ott kiabalt velem, ahogy ulok es eszem a leveskemet. Mondtam neki, hogy nem tudtam, hogy zarva van, az elobb meg nyitva volt, zarandokok, kinyitottam. Racsapott az asztalra, ahol ultem es uvoltotte az arcomba, hogy ez privat albergue, az o helye, en itt ne pattogjak vagy valami olyasmi. Gondoltam, ez egy barom, megeszem a levest, elmosom a bogret es huzok a brebe innen. Mivel az ajtot kulcsra zarta, a baron keresztul kellett kimennem. Gondoltam adios es elhuzok. Na, ahogy beleptem a barba, elkezdett mutogatni ram es kikelt magabol es ott szidott (vegiggondoltam: semmi mast nem csinaltam, minthogy kinyitottam a kaput, ami nyitva volt, mikor megerkeztem, ra volt irva, hogy "abierto" = nyitva es amit o becsukott, de amikor becsukta, nem szolt, hogy ne nyissuk ki es nem is zarta kulcsra), elotte egyszer nem kerdezte meg, mi tortent, az elejetol fogva kiabalt velem es fenyegetett. A zarandokpar ott ult a barban es mutattam nekik, hogy ez a csavo kettyos. Erre kijott a bar mogul es jott nekem uvoltve, hogy o most agyonver. A neni allt kozenk es allitotta meg a csavot, aki ott kiabalt, hogy ez az o helye, itt az van, amit o akar meg ilyenek. Elhuztam a csikot es felzaklatva elmeseltem egy spanyol parnak, mi tortent, akik hivni akartak a rendoroket, de en csak tovabb akartam caminozni, szoval nem hivtuk oket. Kesobb a parral is talalkoztam, akik mondtak, hogy meg 20 percig hisztizett az ember, nem birt lenyugodni.
Elebe mennek a "meg lehet erteni a csavot is" es a "kiprovokaltad Agnes, hogy neked tamadjon" erveknek: nincs mentseg erre a viselkedesre. A csavo egy fasiszta barom, aki nem turi, ha valaki mast csinal, mint bejon, fogyaszt, fizet, elmegy, vagyis ahogy o azt elkepzeli es engedelyezi az o birodalmaban. Azzal kezdte, hogy leuvoltotte a fejem, amit ketszer elturtem, harmadszor, mikor tavozni keszultem, mar nem.

Ennek a sztorinak egyebkent rengeteg tanulsaga van: vannak barmok; a keslekedes miatt talalkoztam az 5 masik arccal, akikkel azota egyutt megyunk es szuperjo; a neni mentoakcioja, aki gondolkodas nelkul kozenk allt (utolag ezen sirtam a legjobban, halabol); nem banom, hogy nem turtem el mindent a csavotol, csak mert fenyegetoen viselkedett es ez nekem fontos.
A legszebb az egeszben, hogy az egesz sokk tok hamar atment rajtam, nem is haragszom a csavora, bar nem is sajnalom, hogy egy szomoru es agressziv barom.
Hozzateszem, hogy Ledigos-ban van a bar es az albergue - a tobbiek az incidensem utan ott reggeliztek es nem gondoltak volna, hogy a csavo ilyen, mert kesobb lenyugodott es veluk normalis volt. En termeszetesen nem titkolom, mi tortent es nem ajanlanam senkinek, hogy ott szalljon meg vagy egyen.

Aggodni nem kell, ez annyira szokatlan a Caminon, hogy valoszinuleg tobbezerbol egy emberrel esik meg ilyen. Egyedul sehol sem vagyok es most mar olyan nagyon eros vagyok, hogy lerugok akarkit, aki nekemjon (attol nem feltem, hogy megver a csavo, inkabb sokkolt, hogy mi a szar baja van, amikor en nem csinaltam semmit). Szoval anyukam se aggodjon, a labujjkormom is meg megvan, a labam meg nem faj jobban, mint a normalis labfajas :)

7 comments:

  1. Ne hagyd magad, Draga! Es persze ne lepodj meg, hogy barmok meg ott is vannak. Ahogy korabban irtad, az egesz camino, olyan, mint az elet. Hat akkor meg igazan nincs ok a csodalkozasra... Ez is resze a probatetelnek.
    Nagyon jo, hogy talaltal magadnak "arcokat". En nem vagyok jo egyedul, nekem kell mindig egy "csapat". Igy elhiszem, hogy klassz lehet.
    Jo tizenvalahanyadik + 1 napot holnapra.

    ReplyDelete
  2. Hát,lehet,h lerúghattad volna a fejét,de örülök,hogy hamar túl tetted magad,hülyék mindenhol vannak.Jo hogy most többen vagytok,engem ez nagyon megnyugtat!!!!
    Csak ügyesen továbbra is!
    puszimusz

    ReplyDelete
  3. Milyen egy úriember! És spanyolt volt? Ha azt mondod, hogy igen, akkor most már tényleg örökre csalódok bennük, szóval légyszi mondd!!! :D De bátor csaj vagy te! Én legény létemre összeszarcsiztam volna magam menten egy ilyen baromtól. Ráadásul szét akar verni? Totál kész vagyok!!! Csak erősen, luvnya!!! Csók

    ReplyDelete
  4. Na, már kezdtem azt hinni, hogy Spanyolországban csak szép tájak, és kedves emberek vannak és összeomlik a világrend :), most megnyugtattál:)

    ReplyDelete
  5. Csak előre! És ne feledd az örök bölcsességet: Döglött tehén nem bőg:)

    ReplyDelete
  6. Csak előre! És ne feledd, döglött tehén nem bőg:)

    ReplyDelete
  7. Bizony, jo lecke volt, hogy mindenhol vannak idiotak, ezt is meg kell tanulni.
    Johi, ez a mondas epp ma jutott eszembe, mar nem tudom, mirol :D

    Pet, igen, spanyol volt. Es bizony, csak vigyazz veluk :P

    ReplyDelete