06 May 2010

El Acebo (HU)

Nem tudom, mi tortent, de a mai napunk egyszeruen fantasztikus volt. Tegnap egesz este azon izgultam, hogy ma hegynek fel + rohadt hideg lesz (bar kaptam volna pulcsit, ha hideg lett volna, van itt egy srac, akinek van egy tonna pulcsija) + hegynek le, szegeny terdem + a ho is eshet + a vizholyagjaimmal is tele a (ho)cipom, hehe, szoval sok bajom lehetett volna :)
Ehhez kepest olyan gyonyoru napsutes volt, kifejezetten meleg, pedig eleg magasan vagyunk, majdnem 1600 meteren es valami hihetetlen szep uton jottunk ma vegig.
Nem rajongok az uton valo gyaloglasert es a francia Caminonak egy jo resze halad fo- vagy mellekuton, vagy egesz mellette, szoval nincs diszkrecio, ott huznak el az autok toled 2 meterre, aztan az uton kell menni jo darabokat es ebbol mar nagyon elegem volt. Allitolag az Eszaki Uton meg tobb az autout.
2-3 nappal ezelott egesz komolyan fontolgattam, hogy nem fejezem be az Utat, hanem felugrok egy buszra, irany Santiago, majd a repter es vegul David. Aztan ma ujra a termeszetben gyalogoltunk, hegyre fel, hegyrol le, bokrok, fak es annyi energiam lett hirtelen, hogy azt se tudom, hova legyek oromomben :)
Emellett a vizholyagjaim nem is fajnak annyira, pedig nehez terep volt, begyogyult a szam (nagyon kifujta a szel meg a hideg meg a nap) es ugy egyaltalan nagyon jol vagyok es orommel elmegyek az oceanig, ami kevesebb mint 300 km.
Ma elertuk a Cruz de Ferrot, a Vaskeresztet, ahol a hagyomany szerint ott kell hagyni kovet es azzal a gondjaidat, bajaidat, valasztott nyavalyaidat. Egeszen meghatodtam, ahogy ott alltam egy bazinagy kohalmon, amit evszazadok (? lehet, hogy nem is olyan regi ez a hagyomany) zarandokjai hordtak oda: festett, vesett kovek, fenykepek, penzermek, levelek, cipok, szalagok meg minden. En konkretan felvettem egy kovet Foncebadonban, a Cruz de Ferro elotti faluban, gondoltam egyet es eldobtam a kovet. Meglatjuk, elmulik-e.
Ma El Aceboban vagyunk, a lejto kozepen, szoval pihentetjuk a terdunket, ez jo. Parokias szallas, kozos vacsora, kozos reggeli, adomanyt fizetunk, amennyit gondolunk es tudunk.
David ma foglal repjegyet, majus 20 Dublin, ha a vulkan is ugy akarja.

2 comments:

  1. Hi!
    Kerestem Caminos fényképalbumokat a neten. Rátaláltam erre a kőhalomra. Tényleg van, aki 10 kg-s sziklákat cipel ide!??
    Mindenesetre ha csak fele olyan szép helyeken barangolsz, mit amilyen fotók fel vannak töltve a netre, már az mesés!
    Az óceánért külön irigyellek...

    ReplyDelete
  2. Szevasz, öreglány! Én is nézegettem a fényképeket és rájöttem, hogy elmehetsz a fenébe, hogy ilyen helyeken "sétálgatsz". Na persze aztán rájöttem, hogy még mindig nem irigyellek. :) Viszont az ír telódat még jobban utálom mint eddig, mert a csókos energiabomba sms-eimet meg a mocskos titkaimat tartalmazó üzeneteket is sorra dobálja vissza! :( Intézkedj! :D Kitartás, luvany!

    ReplyDelete