12 May 2010

Ribadiso (HU)

Udv! Az elmult par napban csak smsben tudtam kommunikalni, elkuldtem Davidnek, aki posztolta, mi tortenik epp. Mivel olyan regota nem irtam, azt se tudom, hol kezdjem, mert egyreszt sok aprosag tortenik, masreszt minden nap hasonlo.
4en haladunk egyutt: az ir csavo, akivel egyutt megyek majd haza (repulovel 2 ora alatt, ha a vulkan is ugy akarja, vagy komppal 2 nap alatt...); egy 19 eves olasz srac, az egyik legfiatalabb a Caminon, szinten Firenzebol (osszesen 3 olasszal mentem egyutt, mind Firenzebol, 2 ismerte egymast); az orult francia macskagyilkos, akit nagyon megszerettem es en. Most az ir csavoval vacsorazok es 2 angol, apa es fia, melle ultettek le, akikkel talalkoztunk par napja es hat az ilyesmit az ember nem teszi ki publikus internetes oldalra, de a fiu egeszen furcsa es nem a jo ertelemben. Amikor ezelott talalkoztunk, akkor volt par negativ elmenyunk vele kapcsolatban, erre most vele vacsorazunk. Lehet, hogy en lettem tul metaforikus, de ezt is leckenek veszem, mint az idiota csavot, aki nekem esett, mert kinyitottam egy ajtot, amirol nem is tudtam, hogy csukva kene lennie vagy mint a vizet, ami elzarja az utat es meg kell talalnod a koveket, amiket atugralva kijutsz a melyvizbol vagy az embert, aki akkor bukkan fel a pozitiv valasszal, amikor majdnem feladod :) Mivel nem vonja el semmi a figyelmemet a mindennapi csodakrol, valoszinuleg konnyebben eszreveszem oket.
Tegnapelott szakado esoben meneteltunk hosszu ideig es vegre megerkeztunk az albeguehez: tele volt. Nem akartam elhinni, hogy az utolso 100 km tenyleg ennyire tele van. A neni mondta a legkozelebbi szallasokat, a legkozelebbi 300 meterre egy etterem, ahol futetlen szobaban, matracokon tudunk aludni. Megalltunk, a szoba tenyleg hideg volt, gondoltam nem baj, legalabb fedel van a fejunk folott. Egesz nap arrol almodoztunk, hogy az osszes ruhankat bevagjuk a mosogepbe, mert mindenunk vizes volt, budos stb es kulonben is, havonta egy nagymosas jar. Hat mosni itt nem tudtunk, de ezzel szemben kaptunk egy fantasztikus vendeglato csaladot, melegvizes zuhanyt es a legfinomabb vacsorat. En nem eszek sokat vacsorara, mert nem tudok aludni, igy vagy levest vagy salatat tolok - a lany kihozott egy akkora tal hazi levest kettonknek, hogy egy oraig csak azt ettuk :) Ejszakara a cipoinket a radiator melle tette, reggel 6kor felkelt reggelit adni - soha nem lattunk meg bart vagy ettermet, ami kinyitott 7 elott es honapok ota nem aludtam olyan jol, mint itt, a futetlen menekultszallas kinezetu teremben :) Es meg az is kiderult, hogy a szallas, ami megtelt, szar volt: nem volt meleg viz, kicsi volt a hely es hideg volt a szoba. Szoval SEMMI PANIK :) Ugy meg nem volt soha, hogy ne lett volna valahogy.

Ma 35 kmt jottunk, semmi gond. A labam rendben van, mert alig van aszfaltos vagy betonozott ut (vegre rajottem, hogy az aszfalt miatt nem szeretek varost nezni, vagy gyalog menni akarhova a varosban), mindegy hogy nincs is vizszintes terep: vagy fel vagy le, meredeken vagy lejtosen, de csak dombokon vezet at az ut; tolgyerdok es eukaliptusz fak, friss levego, esoaztatta puha fold - hat jo, na :)

Holnap tehat Monte de Gozo, utana Santiago. Hihetetlen :) Utana Muxia es Finisterre. Remelem, lesz internet, mert arrol a reszrol nem sokat tudok.

Praktikus info: konyvek es blogok mondtak nekem, hogy Galiciaban az onkormanyzat tamogatja a Caminot, a legtobb szallas donativo, olcso a kaja stb stb, na ez mint tortenelem. A municipal szallas majdnem mindenhol 5 euro (nem 2 vagy 3, hanem egyenesen 5), a peregrino menu 8.5 es 10 kozott valtozik: draga. Volt egy bar, ahova bementem vizert es ugy neztek ram, mint a tehenkaksira az ut mellett, mert nem voltam "fizeto vendeg". Szoval erzesem szerint a Camino kezd egy kisse elkurvulni, de emellett azt hiszem a blogban sok mindent megirtam, ami tortent, hihetetlen jo elmeny, az alkalmi rossz talalkozasok ellenere is. Minden nap tudod, miert kelsz fel; akarmennyire faj, mesz tovabb (szo szerinti es metaforikus ertelemben is); elkepesztoen kedves emberekkel talalkozol, zarandokok es vendeglatok es helyiek egyarant es rengeteget tanulsz arrol, ami erdekel: magadrol, az eletrol, emberekrol, termeszetrol es egyeb dolgokrol.

3 comments:

  1. Hát csajszi, minden elismerésem!!! Azért a legjobb hír mégis az, hogy a célok, amikért mentél, azok akkor összejönni látszanak! Most már azért vehetnéd errefelé is az irányt, mert kezd hiányozni a baritonod! :D Pusza és hjúdzs kitartás a végére!!! David meg jätteduktig, én üzenem! :D

    ReplyDelete
  2. Hello gyerekem!
    Hát ez igen!Holnap ott vagy !Tök jó!
    Már kijár neked,tiszta ruha ,puha ágy!
    Járna egy kis sztrapacska is,de azért haza kellene jönni!Mindegy,előbb érjél épségben Dublinba.Aztán gondolsz egyet és hazagyalogolsz,nem számit mit csinál az a fránya vulkán!
    puszi

    ReplyDelete
  3. Bizony, jo is megerkezni!

    Pettencs, bekapcsoltattam az ir telefont, lehet nyomni a jetteduktig SMSeket :)

    Anyuskam, megyek haza hamarosan, lehet, hogy gyalog?? :) Bar a hideggel kezd tele lenni a batyum...

    ReplyDelete